× Close languages

Holtab söker tekniskt affärsstöd med intresse för digitalisering

Holtab söker tekniskt affärsstöd med intresse för digitalisering

Har du erfarenhet av nätstationer eller lågspänningsställverk och gillar att vara en nyckelspelare i projekt där det händer mycket? Holtab erbjuder dig då möjligheten att bli tekniskt affärsstöd inom avdelningen affärsstöd. En roll som har många bollar i luften och jobbar mot nästan hela företaget.  

Holtab är ett framåtriktat industriföretag som utvecklar och levererar kundanpassade lösningar inom kraftöverföring. I företaget föds kreativa idéer som många gånger är möjliga att genomföra. Våra korta beslutsvägar och höga medarbetarengagemang är något vi verkligen värnar om. Tillsammans har vi kraft att förändra.

Arbetsuppgifter

Som tekniskt affärsstöd har du alltid ett finger med i spelet och är involverad i hela säljprocessen från idé, offert och order till genomfört projekt och leverans. Du tar fram offertunderlag samt säkerställer att alla moment i säljprocessen fullföljs. Du jobbar parallellt med flera uppdrag samtidigt och har kontinuerlig dialog med både kunder och kollegor och jobbar i nära samarbete med ansvariga säljare.

Andreas Thern som är försäljningschef Sverige på Holtab förklarar att en affär sällan är en ’one man-show’ och att säljarna tillsammans med de tekniska affärsstöden bildar ett starkt team. Ett team som för både affären och företaget framåt.

Att arbeta som tekniskt affärsstöd är en utvecklande tjänst och en viktig funktion som hjälper till att möjliggöra för en mer hållbar morgondag. De tekniska affärsstöden på Holtab stöttar bland annat arbetet för framtidens elnät, digitalisering och smarta nätstationer. Behovet av digitala tjänster ökar och här kommer du vara en nyckelspelare i att designa nya lösningar och forma erbjudandet till våra kunder.

Om dig

Vi söker dig som har elutbildning och erfarenhet av byggnation eller konstruktion av nätstationer eller lågspänningsställverk. Du är van vid att läsa teknisk dokumentation och har en förståelse för kostnadskalkyler. Din datorvana är god och du är bekväm med att både tala och skriva på svenska och engelska då vi har säljare i Sverige, Danmark och Finland.    

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, att du är engagerad och har ett eget driv. Du trivs i en roll som ger dig möjlighet att ta egna initiativ och vara proaktiv. Du gillar att samarbeta och skapa struktur och rutiner. Att du är kommunikativ ser vi som en självklarhet.

Det här kan vi erbjuda dig

Tjänsten är tillsvidare och på heltid. Vi ser helst att placeringsorten är Tingsryd men är öppna för en dialog. Det finns även möjlighet att jobba viss del på distans, kanske från hemmet eller från vårt kontor i Växjö.

När du börjar hos oss kommer du att få en bra introduktion för att på bästa möjliga sätt komma in i arbetsuppgifterna och företaget. Vi erbjuder dig stora möjligheter till personlig utveckling samt möjlighet till kompetensutveckling i en stimulerande arbetsmiljö där du själv får vara med och påverka din vardag.

Vill du veta mer och ansöka?

Kontakta gärna rekryterande chef Linus Olofsson på telefon 072-387 22 40 eller personalchef Pernilla Sundén på telefon 070-148 00 30.

Ansök så snart som möjligt men senast 15 augusti 2021.



Plats för utveckling

Vi utvecklar och levererar kundanpassade lösningar inom kraftöverföring. Det är många byggstenar som ger oss styrka och grunden är löftet som står tillsammans med vårt varumärke – kunskap, service och samarbete. Med dessa löften som utgångspunkt utförs vårt kundorienterade arbete, från start till leverans till uppföljning.

Hjärtat i verksamheten är fabriken i Tingsryd. Det är här vi producerar produkter som transformatorstationer, teknikhus och lågspänningsställverk. I över 40 år har vi tillsammans med våra kunder inom energi, industri och infrastruktur tagit fram helhetslösningar för dagens och morgondagens behov av kraftöverföring.



Fler Lediga tjänster